W środę (23 października) amerykański producent chipów Wolfspeed ogłosił, że planował ustanowienie fabryki półprzewodników w Ensdorf w Niemczech ze względu na spowolnienie popularności pojazdów elektrycznych.
Wolfspeed ogłosił w czerwcu, że przełożył plany zbudowania fabryki 3 miliardów dolarów (obecnie około 21,349 miliarda RMB) i nadal szuka finansowania, a budowa nie ma zacząć się do połowy 2025 r. Najwcześniej.Fabryka wyprodukuje układy pojazdów elektrycznych w Niemczech, podkreślając trudności, jakie napotyka UE w zwiększaniu produkcji półprzewodników i zmniejszaniu zależności od azjatyckich żetonów.
Zapotrzebowanie na chipsy z węglików krzemionowych wytwarzane przez tę fabrykę jest w dużej mierze napędzane przez globalne zastosowania pojazdów elektrycznych, a także będzie wykorzystywany do zastosowań przemysłowych i energetycznych.
Wolfspeed ogłosił plany ustanowienia fabryk i centrów badań i rozwoju w Niemczech w lutym 2023 r.
Poufny z branży ujawnił, że niemiecki dostawca motoryzacyjny ZF zamierza wycofać się z projektu produkcji mikroczipów o wartości 3 miliardów dolarów z Wolfspeed w zachodnich Niemczech.ZF pierwotnie planował zainwestować 185 milionów dolarów w fabrykę.
Ponadto producent zbiorów amerykańskich Intel ogłosił w zeszłym miesiącu, że w ramach planu cięcia kosztów budowa fabryki we wschodnich Niemczech zostanie opóźniona o dwa lata.
Zawieszenie planu budowy fabrycznej Wolfspeed będzie oznaczać kolejną niepowodzenie w Niemczech ambicji ożywienia branży.