Dla odwiedzających w Electronica 2024

Zarezerwuj swój czas teraz!

Wystarczy kilka kliknięć, aby zarezerwować twoje miejsce i zdobyć bilet na stoisko

Hall C5 Booth 220

Rejestracja z wyprzedzeniem

Dla odwiedzających w Electronica 2024
WSZYSTKO WSZYSTKO ZAREJESTRUJĄ! Dziękujemy za umówienie się na spotkanie!
Wyślemy Ci bilety Booth przez e -mail po zweryfikowaniu Twojej rezerwacji.
Dom > Aktualności > Rozpoczęła się wysokowydajna bitwa baterii 4680, a LG New Energy planuje rozpocząć masową produkcję w grudniu
RFQs/ZAMÓWIENIE (0)
polski
polski

Rozpoczęła się wysokowydajna bitwa baterii 4680, a LG New Energy planuje rozpocząć masową produkcję w grudniu


Firmy baterii CATL, Samsung, SK i Panasonic, a także producent pojazdów elektrycznych Tesli, konkurują o produkcję na dużą skalę, która prowadzą na rynku.Ze względu na stagnację sprzedaży pojazdów elektrycznych lub ciągły niedobór pojazdów elektrycznych producenci baterii coraz częściej zwracają uwagę na cylindryczne baterie nowej generacji o wielkości 4680.

Według analityków i osób z branży, tak zwana bateria 4680 o średnicy 46 milimetrów i długości 80 milimetrów jest zmieniaczem gier w branży baterii.

W porównaniu z tradycyjnym modelem 2170 gęstość energii baterii 4680 zostanie zwiększona o 5 razy, moc wyjściowa zostanie zwiększona o 6 razy, a zakres jazdy pojazdów elektrycznych zostanie zwiększony o co najmniej 20%.

Chociaż miękkie opakowanie i baterie pryzmatyczne są najczęstszymi rodzajami akumulatorów dla wielu producentów pojazdów elektrycznych, biorąc pod uwagę zalety 4680 cylindrycznej baterii, niektórzy producenci samochodów, w tym BMW, General Motors i Stellantis stopniowo przyjmują 4680 cylindryczną akumulator.


Różnica między baterią 2170 a nowszą baterią 4680

Ale są też pewne wyzwania.Największym wyzwaniem może być wyzwanie technologiczne produkcji na dużą skalę.Prawie wszyscy główni producenci baterii, w tym Giants z Korei Południowej LG New Energy, SK On i Samsung SDI, starają się baterie masowe, ale żadna firma nie twierdziła, że ​​jeszcze to osiągnęła.

LG New Energy planuje rozpocząć masową produkcję od grudnia

Po Chinach CATL i BYD, urzędniku z LG New Energy, trzecią co do wielkości firmy baterii na świecie, powiedziała: „Jeśli masowa produkcja stanie się rzeczywistością, zmieni zasady gry. Bateria 4680 jest bronią, która może zmienić rynek rynkowydynamika

Na początku tego roku Kim Dong Myung, dyrektor generalny LG New Energy, ogłosiła, że ​​firma planuje rozpocząć masową produkcję większych cylindrycznych baterii dla Tesli już w sierpniu.

Kierownictwo firmy oświadczyło teraz, że oczekują masowej produkcji 4680 akumulatorów od grudnia, czyli cztery miesiące później niż pierwotnie planowano.Jeśli się powiedzie, LG New Energy stanie się pierwszą na świecie firmą.

LG New Energy stwierdził, że dostarczy nowe akumulatory Tesli i innym klientom.Ta kwestia ma ogromne znaczenie, ponieważ według doniesień Tesla ciężko pracuje nad opracowaniem 4680 akumulatorów dla swoich pojazdów elektrycznych, ale ma trudności techniczne, w tym niską produkcję produktów.

Bateria super jednokomórkowa

W porównaniu z istniejącymi tradycyjnymi akumulatorami bateria 4680 ma wyższą wydajność, wyższe bezpieczeństwo i niższe koszty, a zatem jest powszechnie określana jako bateria superkomórkowa.

Waga baterii 4680 wynosi tylko 70% do 80% podobnych miękkich opakowań lub pryzmatycznych, zachowując tę ​​samą gęstość energii, co oznacza dłuższy zasięg jazdy.

Nie wymaga oddzielnego modułu, umożliwiający prostszy system zarządzania akumulatorami (BMS), a zatem bezpieczniejszy.

Jednak osoby z branży twierdzą, że produkcja baterii cylindrycznych zawierających kluczowe elementy, takie jak katody, anody, elektrolity i separatory, jest wyzwaniem.Analitycy twierdzą, że pełna komercjalizacja 4680 akumulatorów może potrwać co najmniej 10 lat.

Intensywna konkurencja

Ze względu na odległość akumulatorów solidnych producenci baterii konkurują o opracowanie 4680 baterii.

Samsung SDI planuje rozpocząć masową produkcję 4680 akumulatorów z przyszłego roku, rok wcześniej niż oryginalny plan 2026.

Samsung SDI produkuje obecnie 2170 i 1865 baterii cylindrycznych do smartfonów i innych małych urządzeń elektronicznych.

SK On jest spółką zależną SK Innovation, największej firmy energetycznej w Korei Południowej, która prowadzi grupę roboczą prowadzoną bezpośrednio przez CEO w celu opracowania własnej baterii 4680.

Panasonic Holdings Corp. wcześniej stwierdził, że w tym roku rozpocznie produkcję 4680 akumulatorów, a teraz firma ustanowiła 2025 jako swój docelowy rok produkcji na dużą skalę.

Urzędnicy branżowi stwierdzili, że Chin's Catl, znany z tanich baterii LPF (litowo-żelazo), rozwija również baterię 4680.Jednak ze względu na wyzwania technologiczne opracowanie nowej baterii może zabrać firmę dłużej niż jej konkurenci.

Znawcy branżowi powiedzieli: „Jeśli południowokoreańskie firmy baterii przejmują inicjatywę w opracowywaniu nowej generacji akumulatorów, będą miały dużą przewagę w przyciąganiu dużej liczby BMW, Mercedesa Benz i innych samochodów, które używają promieniowych akumulatorów produkowanych w Chinach

Wybierz język

Kliknij przestrzeń, aby wyjść