Według doniesień z zewnątrz branżą przewidują, że cena chińskiego krzemowego chipów (SIC) spadnie nawet o 30% w ciągu najbliższych dwóch lat.
Jest to przypisywane rosnącej liczbie lokalnych producentów uzyskujących certyfikację pojazdu elektrycznego i rozszerzające ich możliwości produkcyjne.Według źródeł oczekuje się, że komponenty SIC chińskich dostawców zaczną wniknąć na rynek pojazdów elektrycznych na dużą skalę do końca 2025 r., Zrywając dominującą pozycję międzynarodowych dostawców na rynku.
Chińscy producenci rozpoczęli później niż ich rówieśnicy w rozwoju SIC i nadal znajdują się na wczesnym etapie masowej produkcji.Rynek chiński, szczególnie w dziedzinie pojazdów elektrycznych, nadal mocno opiera się na imporcie układów SIC.
Oczekuje się jednak, że silny pęd rozwoju SIC w Chinach zmieni wzorzec rynku SIC.Źródła podają, że Tesla, BYD, Ideal i Xiaomi wyposażli swoje popularne modele pojazdów elektrycznych w komponenty SIC.
Według źródeł, do 2025 r. Chińczycy wykonane przez SIC Epitaksialne wafle będą wystarczające do zaspokojenia popytu krajowego.
Głównymi producentami komponentów SIC w Chinach to mikroelektronika Tianyue Advanced, Xinlian zintegrowana i silanowa.Według źródeł firmy te osiągnęły znaczny wzrost w swojej działalności SIC.
Rynek pojazdów elektrycznych pozostaje największym punktem sprzedaży urządzeń SIC.Źródła wskazują, że w pierwszej połowie 2024 r. Koszt pojazdów elektrycznych korzystających z urządzeń SIC spadnie o 15% do 20%, a cena jednostkowa SIC spadła do poziomu porównywalnego z IGBT.
Źródło dodało, że spadek ceny sprawi, że komponenty SIC będą szeroko dostępne, a do 2025 r., Kiedy 8-calowe zdolności produkcyjne opłat podwyższają, ceny mogą spaść nawet o 30%.