NXP Semiconductor (NXP) opublikowało rozczarowujące prognozy dotyczące sprzedaży i zarobków w czwartym kwartale, a cena akcji spadła w handlu po godzinach z powodu spowolnienia w branży motoryzacyjnej.
NXP stwierdził w oświadczeniu, że przychody z czwartego kwartału wyniesie od 3 do 3,2 miliarda dolarów.Z wyłączeniem niektórych projektów maksymalny zysk na akcję osiągnie 3,33 USD.Według zebranych danych analitycy oczekują, że przychody firmy wynoszą 3,36 miliarda USD, a zysk na akcję wynosi 3,62 USD.
Nasze oczekiwania dotyczące czwartego kwartału odzwierciedlają szerszą słabość makro, szczególnie w Europie i obu Amerykach - powiedział Kurt Sievers, dyrektor generalny NXP. ”Koncentrujemy się na zarządzaniu tym, co możemy kontrolować, aby NXP osiągnąć odporną rentowność i przychody w niepewnym środowisku popytu
W trzecim kwartale sprzedaż NXP spadła o 5,4% do 3,25 mld USD.Jest to nieco niższe niż oczekiwane 3,26 miliarda dolarów.Z wyłączeniem niektórych pozycji zysk na akcję spadł do 3,45 USD, w porównaniu z oczekiwanym 3,42 USD.
Cena akcji NXP spadła o 7,1% do 220,10 USD w handlu po ogłoszeniu jego wyników.Akcje zakończyły się wcześniej na 236,90 USD.
Producenci chipów, którzy polegają na producentach samochodów, walczyli w tym roku, borykając się z nadmiernymi zapasami i powolnym popytem na pojazdy elektryczne za pomocą ich produktów.Stmicroelectronics niedawno pesymistycznie podchodził do swoich perspektyw sprzedaży w pierwszym kwartale, podczas gdy producent chipów amerykańskich Texas Instruments (TI) stwierdził w październiku, że nadmierne zapasy są nadal wpływające na układy samochodowe.
Chęć konsumentów do zakupu pojazdów elektrycznych nie jest wysoka, a europejscy producenci samochodów starają się konkurować z tanimi alternatywami elektrycznymi z Chin.Chiny rozszerzają również krajowy rynek półprzewodników, a Komisja Europejska wcześniej ostrzegła, że producenci ChIP w regionie są zagrożone utratą znacznego udziału w rynku.
Chińscy producenci samochodów stoją również w obliczu rosnących ograniczeń w Europie.Niedawno UE nałożyła wyższe taryfy na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach, zaostrzając napięcia.Producenci samochodów UE stwierdzili, że może to zaszkodzić ich sprzedaży w Chinach.
Globalna roczna perspektywy pojazdów elektrycznych ma obniżyć prognozę sprzedaży o 14% do 2026 r. W porównaniu z rokiem temu.Kilku największych na świecie producentów samochodów, w tym Volkswagen Group i Mercedes Benz Group, niedawno zmniejszyło swoje cele.