Nowa siła samochodu krajowa „Weixiaoli” aktywnie rozwija opracowane przez siebie inteligentne układy jazdy.Ostatnio doniesiono, że inteligentny inteligentny chip NIO „Shenji NX9031” został wygrany, a osoby z zewnątrz ujawnili, że „obecnie jest testowany”.Zgodnie z planem Shenji 9031 zostanie po raz pierwszy zainstalowany w flagowym sedanie ET9 Nio w pierwszym kwartale 2025 r.
Ponadto „Apollo Go” Baidu niedawno rozpalił szaleństwo samochodu na stronach internetowych bez kierowcy, a Chip Kunlun za nią za nim jest produkowany przez najbardziej zaawansowaną odlewnię zamiast Samsung.
Znawcy branży ujawnili, że produkcja inteligentnych układów jazdy obejmuje kilka kluczowych etapów, takich jak projektowanie chipów, projektowanie warstw fizycznych, przygotowanie produkcji, wytwarzanie chipów, testowanie i walidacja.Po wyprodukowaniu układu musi również przejść testowanie i weryfikację, co jest ogromnym obciążeniem pracą.Dlatego oprócz zespołu samej fabryki samochodów będzie ona również polegać na współpracy odlewni ASIC i opłat.
Przyjmując układ FSD Tesli jako przykład, pierwszy zespół układów został zakończony pod koniec 2017 r., Ale dopiero w marcu 2019 r. Zaczął się instalować, podczas którego przeszedł wiele modyfikacji i testów.Ponadto, ostatnio Apollo GO Baidu korzysta z rdzenia Kunlun z drugiej generacji samozwańczego układu AI, który został również zweryfikowany i zmodyfikowany przez wiele lat.
Pierwsze dwa pokolenia układów Kunlun zostały zbudowane przy pomocy odlewni Samsunga, wyprodukowane odpowiednio na 14 i 7 nm;Jednak przedstawiciel prawny ujawnił, że następna generacja 5-nanometrowej układy zostanie wyprodukowana przy pomocy najbardziej zaawansowanych technologicznie producentów odlewni.Chip ADAS Ideal Automobile jest obsługiwany przez Shixin KY i produkowany przy użyciu zaawansowanego procesu N5A.
Raport stwierdza, że średni koszt rozwoju samozwańczych inteligentnych układów jazdy jest niezwykle wysoki.Biorąc przykład jako przykład 7nm Kunlun Chip, koszt rozwoju osiągnął 297 milionów dolarów amerykańskich (2,16 miliarda juanów).Koszt rozwoju idealnego ADAS, General Cruise i Nio Shenji NX9031 osiągnął 540 milionów dolarów amerykańskich (3,928 miliarda juanów).
Według wcześniejszych raportów, oprócz Nio, Xiaopeng przyspiesza również rozwój własnych inteligentnych układów jazdy.Według doniesień Xiaopeng Motors, opracowany inteligentny chip jazdy został wysłany do produkcji chipów i oczekuje się, że powróci w sierpniu.Xiaopeng buduje zespół chip od 2020 roku, a niektórzy z zewnątrz branżą twierdzą, że tempo produkcji chipów inteligentnego chipu jazdy Xiaopeng jest podobne do Nio.
Pod względem samozwańczych układów, idealny czas układu jest stosunkowo późno, ale jednocześnie rośnie inwestycje, z nazwą kodu projektu „Schumacher”.Według świadomych źródeł „Schumacher” zakończy produkcję w ciągu roku, aby osiągnąć więcej przełomów w dziedzinie inteligentnej jazdy.